Třešničkou na dortu závodu automobilů do vrchu Ústecká 21, memoriál Miroslava Urbana bylo v nedělním 61. závodě Mistrovství Evropy FIA historických vozidel. Nechyběly však ani závody Mistrovství České republiky historických a soudobých automobilů, Zóna střední Evropy historických a soudobých automobilů, Mistrovství Slovenské republiky historických a soudobých automobilů a Česká Trofej. Na start nedělního závodu se postavilo 124 jezdců.

Mistrovství Evropy FIA se účastnilo 24 jezdců. Nejlépe se s tratí dlouhou 3660 metrů popral Uberto Bonnuci (ITA) s vozem Osella PA 9/90, druhý skončil Piero Lottini (ITA) se stejným typem vozu a třetí Miroslav Čiliak (SVK) se speciálem Metalex MTX 1-06.

V sobotním závodě překonal 13 let starý rekord trati Miloš Beneš s vozem Osella  FA 30. Hodnota 1:45.03 však nezůstala zapsaná dlouho. V nedělním závodě se tento jezdec postaral o znovu přepsání traťového rekordu na hodnotu 1:44:57. Ani tato hodnota ale nezůstala příliš dlouho a v poslední jízdě zajel tento jezdec čas 1:44:50. Tento čas bude minimálně rok traťovým rekordem!

Pro diváky byla velmi zajímavá podívaná, když se na trať vydal Otakar Krámský ml., s typicky svítivým speciálem svého otce, při vzpomínkové jízdě. Nejednomu přítomnému se tajil dech, když se do cíle Ústecké 21 řítil vůz Osella PA20/S.

Po celý závodní víkend se o komentování závodu starala dvojice Kubíček – Krejčí, kteří klasické komentování prokládali také rozhovory s jezdci a pamětníky, kteří jsou s Ústeckou 21 neodmyslitelně spjati. Téměř 5000 diváků, kteří se za oba dny přišli na závody podívat, neměli prostor se nudit.

Kompletní výsledky naleznete zde.

Děkujeme všem sponzorům, pořadatelům a divákům, bez kterých by se nemohla Ústecká 21, Memoriál Miroslava Urbana konat!

Hana Hlavová

Tiskové středisko